Torsdag!

Idag hade jag med mig Sofia på praktiken... Hon är T2a och går sina sista dagar på Strandgården den här veckan! Men idag gick hon med oss! Eller, mest med mig! Vi var o tog lite prover och gav injektioner hämtade saker på apoteket och lämnade saker på VC... Gjorde lite sårkontroller och utvärderade lite läkemedelsbehandlingar... Allt på förmiddagen, för vid lunch slutade jag och åkte hem...

Men måste säga att det kändes bra o gå med någon som inte kommit så långt i utbildningen... Då ser man verkligen skillnaden... Man märker att man faktiskt har lärt sig lite under dom här tre åren! Och på tal om det kom Love utrantandes igår och hade en fråga om läkemedel... Hon mötte Pernilla först och lagom som hon hann säga "jag har en fråga" så kom jag... Då vände hon sig mot mig o sa "lr jag ska testa Fridas sjuksköterskekunskaper, va är den här tabletten för?!" :) Som tur var kunde jag svaret på frågan! Men Yeah! Känns fasen bra! :)

Hur som helst så har em bestått av plugg! Carro var ner o hjälpte mig... Förhörde lite! :) Gick hyffsat iaf! Lite konstiga påhitt om handla fritt och att göra gott fick vi allt! ;) Och lite mummel på diverse olika -ismer och etiker! ;)

For förbi Mormor lite snabbt också och hälsa på! En snabbfika blev det! Har inte varit där på typ två veckor tror jag... Så det var verkligen dags! Ska dit imorgon igen, men då blir det käk! :) Råstekt potatis och biff! :) Känner smaken i munnen redan! :) Mums!

Nej, jag skulle ha fikat och pluggat samtidigt ikväll var tanken! Men fikat är uppätet för länge sen! Men inget plugg är gjort än! Tar med mig papprena o slänger mig i sängen tror jag!

Natti Natti!

Håll tummarna för mig mellan 8.30 och 12.30 imorgon! Tentadags!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback