När en tanke väcks...

Var inne på Mallans blogg och kikade lite... Där stod följande mening;
"Hjälp andra, men när du gör det, glöm inte dig själv."

Hur sann är inte den?! Det är viktigt att finnas för andra! Men det är ännu viktigare att du finns där för dig själv, att du aldrig, aldrig glömmer bort dig själv! För gör du det kommer det sluta med att du inte kan finnas där för andra... Det är så oerhört viktigt att ta hand om sig själv i första hand!

Hur bra är jag på det då?! Förmodligen världssämst! Det räcker med att se till den senaste veckan! Har varit hemma från jobbet för att jag varit sjuk! Har varit hes så jag knappt fått fram ett ord, hostat, haft ont i halsen, haft huvudvärk och snorat som bara den! Sjukskrev mig i söndags! Idag är det fredag...

Imorgon ska jag jobba! Varför?! Jadu, om jag det visste! Jag ångrar mig verkligen för att jag har sagt att jag är frisk! För det är långt ifrån vad jag är!

Jag sover knappt på nätterna för att jag hostar så jäkligt... Lyckas kanske skrapa ihop 4, max 5 timmar sömn... Jag har hostat mig till träningsvärk, i två omgångar, i olika muskler! Jag har hostat mig till smärta i hela bröstkorgen, bröstbenet gör mest ont!

Huvudet värker typ konstant, värst var det här om dagen, när det tog 3 timmar för Alvedonen att hjälpa, det susade i precis hela huvudet, klarade inte ens av att fläkten i datorn lät! Och då är det riktigt illa, för en sån som jag som aaaalltid har musik på! Den stängde jag av illa kvickt! Fick sms och när signalen lät skar det till i huvudet på mig!

Hes är jag fortfarande! Blev bättre i onsdags, men idag fick jag kommentaren att jag lät sämre igen! Tjihu! ;)

Ikväll värker det i bröstet någe jäkligt! Hostar som bara den! Huvudvärken har flyttat in! Alvedonen hjälper inte, magen är i uppror och jag vet att jag inte kommer somna än på ett bra tag! Andra kvällar har inte det gjort något, men jag ska upp kvart i 6 imorgon!

Ett konstaterande; Jag är inte ett dugg bra på att ta hand om mig själv, eller över huvudtaget på att tänka på mig själv! Nää jag får ångest över att jag inte kan va på jobbet... Pucko?! Ja! Jag vill inte va sjuk, dels för att jag vet hur dåligt det är med personal, men också för att jag inte vill verka "dålig och vek"... Helt idiotiskt att ens tänka så! Försöker att inte hamna i den tankebanan, men glider gärna tillbaks in på den! Dumma, dumma mig!

Jag kan ju garantera att jag kommer va halvdöd imorgon när jag går hem! Suck! Ångrar mig någe bittert just nu! Men, det är bara att gå dit och göra det bästa av situationen! Hoppas på att rösten håller och att jag får med mig lungorna hem när jag går därifrån!

Nu ska jag försöka sova! Lycka till! Tack! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback