Konstigaste julen

Det har verkligen varit den mest konstiga, tråkiga och jobbiga julen så länge jag kan minnas! Jobbiga jular har det iofs varit många år nu... Men den här har varit jobbgt på ett annat sätt!

Kvällen innan julafton åkte vi till pappa, sov kvar där, käkade skinkmacka med varm skinka! 4 kg skinka trycker vi i oss, verkar ha blivit standard nu! :P Många pluskilon blir det då! ;) Satt och snacka lite innan vi droppade av en efter en, nästan alla hade ju jobbat hela veckan! Bums i säng, sen upp skapligt på självaste julafton! Käkade lite julfrukost och bytte lite klappar!

Och ungefär där tog min "normala" jul slut!

Åkte in till stan och lämnade av Putte och Tessan innan jag for vidare ut till kyrkogården! Tände ett ljus från mig och ett från mamma! Stod där en stund och prata/sände tankar till Morfar! <3 Blev självklart ledsen, knallade tillbaks till bilen och sansade mig lite innan jag åkte hemåt!

Ringde mamma på vägen och fick lov att stanna! Jag hade insett vad jag hade framför mig och hur jobbigt jag tyckte att det var...

Mamma i Jönköping, Mormor i Granhed, Putte o Tessan i Sköldinge och jag på jobbet!
Familjen på fyra olika ställen! Underbart!

Jag var hemma vid 12-snåret och 14.20 skulle jag va på jobbet! Så jag satt mer eller mindre bara och väntade på att få kila iväg! Slutade 22, stämplade ut 10 över... Drog på mig min onepiece och brummade sedan ut till skogskyrkogården! Gick ett varv och strosade där och tittade på alla tända ljus... Tände ett ljus i minneslunden!
Fick se något ligga på marken, och vart lite nyfiken! Det var en teckning får en barn, med en liten extralapp där det stod "God Jul Gammelmormor"! Så himla gulligt! :)

Hur som helst var jag hemma strax efter 23, satte mig i soffan och kelade lite med katterna och drack lite julmust... Sen gick jag o la mig! Skojigt värre liksom!

Juldagen tillbringade jag förmiddagen i sängen efter att ha ätit lite frukost... Myste med katterna innan jag förflyttade mig till soffan! Men sen vart det lite fart! ;) Skulle fira lite jul hos Mormor! Var lite släktingar med, morbror med fru och hennes son och sedan mormors brorsa, svägerska och brorson...

Efter det var det bara att kasta sig iväg för att umgås och parta lite med flickorna! Det gjorde typ min helg! Dock gjorde inte strömavbrottet det, som kom när vi skakade lite rumpa på Safiren! Så det kan gå!

Det slutade med att jag o Josefine hamnade hos brorsan och sedan med att jag och Carro gick en nattpromenad i det totala mörkret som var pga att strömmen inte kommit tillbaks överallt! Lite mysigt var det allt! :) Jag kom i säng halv 5 på morgonen!

Sen har det varit jobb! Gick på igår kväll! Fem dagarsvecka! Men snart är det nyår! Skönt, stampa bort från det något röriga 2011 och förhoppningsvis skapa ett något stabilare men gladare 2012! :)

Nu ska jag soooova!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback