Vilken helg!

Började halv 8 i fredags med att klockan ringde! Upp o hoppa! I med frukost, in i duschen, på med klänningen, på med skorna i med mobil, brosch, nycklar och kort i handväskan! Ut på gatan och bli upplockad av Malin och Johan!

Mot Etunastad och Kloster kyrka! Dagen för Examen var äntligen här! Kändes extralångt till Etuna just den här dagen! Började med att ställa upp alla glada tjejer, och de tre killarna i den ordning vi skulle stå, gå och sitta i... Gjorde en övning med sittning och allt! Sen ut och vänta! Det var en vääldigt lång väntan! Men så var det dags att ställa upp sig på riktigt! Orgeln drog igång och vi tågade in, vi som strax skulle kunna kalla oss Sjuksköterskor!

På vägen in fick jag syn på min bror, han som inte skulle kunna vara på plats för att han jobbade, mellan massa personer! Redan här föll dom första tårarna! Och nästan dom enda! Blev obeskrivligt glad över att han kunde komma! Det betyder verkligen supermycket! <3

Prästen började med att hålla ett tal... Fokus låg någon annanstans men jag kommer ihåg att hon sa att vi inte får glömma att vi i första hand alltid är människor! Sen sjöng vi en psalm, sen höll Johanna ett tal! Jättebra var det! Sen sjöng Elin Imagine, för att Rosa sedan skulle hålla ett tal, hon pratade om punkter och referenser och minnen av oss... Sen sjöng Elin When all is sid and done... Därefter blev alla uppropade för att ta emot "broscher" och rosor och ställa upp oss framför alla! Sedan var det dags att tåga ut!

Möte upp Mormor, Farmor, Farfar, Faster Åsa, Putte, Kimona, Alfred och Richard utanför kyrkan och tog emot gratulationer! Sedan for vi iväg hemåt! Kimona, Alfred och Richard hängde dock inte med! Istället dök Aase upp! och Putte hämtade Tessan! :) Bjöd på smörgåstårta och fika! Lite senare kom Jenny och Pekka också! :)

Ytterligare lite senare kom Dessan, Alec, Hanna, Anna och Mallan! Carro anlände ytterligare lite senare!

När alla gav sig iväg hemåt drog jag på mig lite andra kläder, cyklade bort till Dessan för att sedan åka ner till backavallen och kolla på brorsan och kusinen som spelade match! Efter det gjorde jag Dessan sällskap när hon skulle ut o springa, men cyklade bara med! ;) Sedan for vi hem hit och käkade upp sista smörgåstårtan tillsammans med Hanna som också ville ha! :) Sen var det dags att kasta sig i säng!

Tack till alla som gratulerade mig på min Examensdag! Love you all! <3

4½ timme senare ringde klockan! Upp och kasta ner det sista i väskan innan jag travade iväg till Hanna Lu klockan halv 6 på morgonen! ;) Fick frukost där! Sen kom Hanna T och hämtade oss, plockade upp Dessan och Alec på vägen också! Vart vi skulle?! Till Motala! Jag o Hanna Lu cyklade tjejvättern!

10 mil på cykel låter kanske inte så kul?! Men jo, det var faktiskt riktigt kul! Även om jag inte tyckte det efter 9 mil när jag fick kramp i vänstra låret varje gång jag trampade ner, vilket var rätt ofta! ;) Dock gick det över efter typ 2 km! ;) Så dom sista 8 km kunde jag trampa på i ett bättre tempo! Cyklade tom om två stycken på målrakan! ;) Där stod Hanna och väntade på mig, för hon hade lite lättare att hitta tillbaks i tempot efter depåstoppen! Speciellt det sista, då hade jag kämpigt! Men hon gjorde helt rätt, bättre att trampa på, hon hade så pass mycket energi kvar! :)

I vilket fall så klarade vi måltiden på 5 timmar med marginal! Hanna klarade det med 34 minuter och jag med 28! Med andra ord cyklade Hanna på 4 och 26, medan jag cyklade på 4 och 32! Är helnöjd! Nästa år, för ja jag ska cykla igen, ska jag ha en racercykel! Och då ska jag även ha mer än 12 mil i benen som träning! ;) Lär ha lite bättre förutsättning då! ;) Inte en vår med massa plugg och praktik!

Vi åkte hem igen och kastade oss i duschen! Jag for iväg till kusin Kalle som tog studenten! Men stackarn låg och sov med 39 graders feber! Fick iaf träffa släkten! :) Kalle vaknade till liv efter ett par timmar, så jag fick iaf gratta honom innan han kilade iväg för att försöka orka festa! Själv var jag mer eller mindre halvdöd när klockan hade hunnit bli halv 8! :P Hanna T var snäll och hämtade mig, så vi däckade en stund i min soffa innan hon åkte hem! Då kom Dessan förbi, så vi kollade klart på filmen jag hade börjat med och sen snacka vi en stund innan hon åkte hem!

Idag gick jag upp halv 11! Vaknade någon gång under natten av att det regnade och åskade, men när jag gick upp hade jag glömt bort att jag hade varit uppe och stängt balkongdörren! :P Vaknade vid 8 också en gång, men valde att somna om då! ;) Det blev iaf en frukost på Sultans med Dessan! :) Därifrån gick vi direkt till Mormor för att fika! ;) Sen hem, mamma o Aniko kom förbi en snabbis och lämnade en blomma, men de åkte nästan direkt! Jag däckade i soffan en stund innan det var dags att packa fotbollsväskan och äta något!

Sen bar det iväg ut till IP! Match mot KAIK stod på schemat! Var rätt trött och seg innan matchen! Men hoppades på att det skulle bli lugnt! Och hrm, det blev det! 18-0 vann vi med! Det var inte ens kul! Brorsan sa att vi gjorde tre(!!) mål på en minut!! Det är galet då!

Efter matchen for jag hem till Dessan! Käkade lite aprikoskräm, för att sedan äta stuvade makaroner och falukorv! :) Sen däckade jag i hennes soffa! Var nära att somna ett flertal gånger!

Somna är vad jag ska göra nu! Hoppas på att va piggare imorgon! För idag har det verkligen varit som att jag har varit vaken i två dygn och druckit hela tiden! ;) Med andra ord, skapligt trött med en känsla av att vara bakis! Men det ska jag sova bort nu! Är glad att jag är ledig imorgon! Börjar jobba på tisdag! Höuva! Det ska jag inte tänka på nu! Jag ska bara tänka att jag ska sova, och det fort!

Ska se om jag kan få fram bilder från helgen, iaf Examen, från Faster, Farfar, Kimona eller brorsan! Så kan jag lägga ut några här! :)

Natti!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback