Tursdag

05.30 piiiip! Så dags ringde klockan idag, så har nyss pallrat mig ur sängen! Har hunnit äta lite frukost!
Ska skriva tenta idag! Känner mig rätt lugn! Det gjorde jag tills igårkväll också, då fick jag ett lite nervöst sammanbrott! Men, det lugnade ner sig efter ett par timmar, så jag kunde gå o sova! :)

Igår va jag på möte för nya sjuksköterskor! Information om arbete och om sjukhuset o dess avdelningar och verksamheter! Bra o få lite koll! För trots att det är ett väldigt litet sjukhus har man knappt koll på vad som egentligen finns där! Lite koll har man ju, men långt ifrån stenkoll! ;) Och sen att få träffa dom andra från klassen! Det har man inte gjort på länge! Tror inte jag har träffat Ida på säkert 12, 13 veckor lr någe! Så det var verkligen dags!

Hela veckan har bestått av plugg, inte helt oväntat! ;) Vi blev "klara" med uppsatsen i torsdags, och skickade in den då! Ska få kommentarer idag eller imorgon! Så får vi väl ta tag i den igen! Men kändes skönt o bli klara så jag kunde plugga till tentan ostört! :)

Spelade cupen i lördags! Tre förluster och en vinst! Borde ha vunnit en till och spelat en lika! Men men! Lite surt att Flen vinner på en straff alltså! Vi spelade iaf bra! Bara div 3 lag och vi, som spelar i femman! Så är rätt bra o hänga med dom där lagen! Förlorade liksom bara med 1-0, förutom den mot Nyköping, den förlora vi med 3-0, men dom gick till final också, o slog ut Värmbol med 4-2 på vägen... Så inte så dåligt av oss ändå! Vinsten skrevs till 2-0! :)

Blev en kanonlugn lördagskväll tillsammans med Dessan o Thure! Käkade o kollade på tv! Söndagen blev rätt lugn den med! Först var det träning, teknik! Rätt roligt! :) Sen blev det käk och titta på dokumentärer med Dessan! Som, hrm, somnade! Jäkla tabletter alltså! ;) Kollade självklart på solsidan också!

Va till sjukgymnasten i måndags! Han misstänker att knäskålen kan ha varit på väg ur led, och att det kan vara en liten meniskskada! Han har iaf tejpat in knäskålen! Har kännts superbra på dagarna! Men i måndagskväll, var det nära att jag slet bort tejpen, för då kunde jag knappt gå för att det nästan kändes svullet och gjorde jätteont! Trodde att jag skulle få ringa efter kryckor sen på morgonen! Men icke! ;) Blev nästan likadant i tisdags, fast inte riktigt lika ont! Och igår blev det bara lite känningar! Så hoppas att jag ska klara mig helt utan smärta idag! Men det är träning idag också, har inte tränat än, så kan bli spännande!

Nej! Nu måste jag borsta tänderna och byta om! Blir hämtad om en halvtimme ungefär! Wish me luck!
Ha en bra torsdag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback