Idag är det inget leende!

Usch vilken dag! Det är svårt att sätta fingret på vad som har gjort den till vad den känns som!

Eftermiddagens föreläsning om barn som far illa påverkade mig betydligt mer än jag trodde den skulle göra! Började med att vi bla gick igenom hur och när en anmälan ska göras, och vad som händer med den! Redan då började jag bli illa till mods!

Efter fikat vart det bara värre! Bilder på barn som har blivit misshandlade! Det var brännmärken upp på vaderna efter att dom hade blivit doppade i varmt vatten, ett annat barn hade blivit doppat så fötterna och rumpan var bränd! Andra hade fått hår bortslitet, ett barn hade ett märke från ett strykjärn på låret, märken från cigaretter! Blåmärken och jaaa... Usch!

Föreläsaren berättade även om en flicka med utländsk härkomst som var i Sverige på besök en jul, föräldrarna kom in med flickan som hade brännmärke i handen, eftersom dom inte kunde svenska så var det svårt att förstå, och de förstod det som att flickan hade bränt sig på ett ljus! Hade dom bara tagit av henne kläderna och undersökt henne så hade de sett så mycket mer, istället skickades flickan hem och två dagar senare var flickan piskad ihjäl, för att dom skulle föra ut onda andar ur flickan!

Jag blir förbannad på att folk kan göra sådär mot sina barn! Ja, dom är inte friska, men ändå! Ett barn liksom, som inte ens kan säga nej! Som inte kan säga något alls!

Var iaf iväg o tränade med Dessan o Anna när jag kom hem! Behövde verkligen avreagera mig, dock gick det inte som planerat, skulle köra benpress, o då fick jag ont i knät! Och då rann musten ur mig! Kom sedan hem och var både högt och lågt, det kröp i kroppen på mig, och paniken var på ingång, likaså ångesten! Höuva!
Varför?! Jadu, fråga den som vet! Det har gått upp och ner nu hela kvällen! Just nu är jag någorlunda lugn, men är lååångt ifrån avslappnad!

Och det är tur att typ bara halva inlägget sparas! Suck! Orkar inte skriva allt igen! Men jaaa, det var iaf lite om att praktiken börjar imorgon och att jag måste gå in med inställningen om att det kommer bli bra! Även om det inte är min favoritgrej det här! ;)

Huvudvärken är på ingång nu, det betyder att jag är på väg o lugna ner mig och slappna av! Lär somna som en stock efter kvällens pers! Så lite mer avslappnad bara så lär jag stupa sen! Ska bara häva i maten i matlådor innan jag däckar!

Så natti säger jag nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback