Torsdag!

Har haft en bra dag på praktiken idag! Måste säga att jag tycker att det är så mycket roligare när min handledare inte är där! P släpper mig och låter mig fixa o dona med saker som inte M gör... Det gör att dagarna går fortare och man känner sig bättre! ;)

Slog mig förövrigt idag att M är den som ska bedöma mig, och henne har jag bara gått 5 dagar med! Kommer hinna gå 7 dagar innan bedömningen ska göras! Känns sådär! För P har jag ändå gått med varje dag, vilket blir 10 dagar såhär långt, och det hinner bli 12... Hon vet ju vad jag har gjort och börjar veta vad jag kan och hur jag fungerar! :) Hon släpper mig med saker som inte M släpper mig med!

Idag är en sån dag som har gjort att man ändå känner att fortsätter praktiken vara såhär bra så kommer jag iaf känna mig någorlunda redo när examensdagen är här o första arbetsdagen kommer... Vet att jag inte kommer säga det då! Men jag kan ju iaf få inbilla mig det ikväll! ;)

Vore det inte för chefen dom har, som inte alls är riktigt klok i huvudet, så skulle jag kunna tänka mig o börja jobba på något boende! Och vem faen trodde det?! Inte jag iaf!! Men det är ju riktigt roligt! Och det är nu jag inser hur mycket jag har saknat o jobba med gamlingar, och hur mysigt jag faktiskt tycker att det är! Framförallt de dementa! Det är något speciellt att jobba med äldre och dementa! Man får så mycket tillbaka de är, för det mesta, tacksamma för den hjälp de får, och glada att de får den!

Jag har träffat en liten dement tant på praktiken, som jag verkligen skulle kunna ta med mig hem! Hur go som helst! :) Tyckte om henne direkt! :) Idag ringde dock personalen, då var hon dålig! Gick inte att få kontakt med henne, hon låg bara och gnydde och verkade ha ont! Men efter 1-2 timmar så sa personalen att hon hade piggat på sig lite och att hon kunde prata igen! Lilla söta gumman! Kanske att det bara var en TIA-attack lr någe! Hur som helst så mådde hon bättre sen! :)

Och nää, det här var inte alls va jag skulle skriva om! ;)

Imorgon ska jag få träffa Sofie! Kära lilla Sofie! Som jag inte har träffat på öööver ett år! Den lilla damen är ju bosatt i Staterna! Hon har varit hemma i ca två veckor! Hon åker tillbaks på lördag morgon! Så det är i sista minuten som jag får träffa henne! Men jag är glad bara att vi hinner träffas! Är det inte konstigt att man inte saknar någon när den finns nära, men så fort den befinner sig långt ifrån så inser man hur mycket man vill ha den nära?! Ska iaf träffa Moqvist också! Vi ska käka först, o sen ska vi gå till Joans o träffa Sofie där! :)

Helgen kommer sen bestå av umgänge med laget först på lördag! ;) Frukost tillsammans på Statt på morgonen! Sen blir det i stort sett raka vägen till seriepremiären borta mot Harg! Efter det blir det grillning och umgänge med brudarna! :) Söndag vet jag inte riktigt! Skulle ha träffat gamla "vallagänget", men verkar inte bli något av det... :( Så får se vad det blir istället! Plugg vore väl att föredra! ;)

Snuskigt mycket plugg i maj som ska göras! Två salstentor, två hemtentor, två seminarier och en gruppuppgift! Hejdå till allt socialt umgänge! Vi ses väl typ någon gång i mitten av juni! ;) Efter Examen och allt det där! Usch, det är läskigt! Jag är faen snart klar! Blir alldeles pirrig! Och jag som skrev för en stund sen att jag skulle känna mig redo om praktiken fortsatte va som den va idag! Tjena! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback