Fullt ös medvetslös!

Imorgon börjar andra veckan på praktiken! Förra veckan var kanon! Blev inkastad i arbetet nästan direkt! O andra dagen fick jag springa på saker helt själv! :) Känns superbra! Två kanonbra sköterskor som verkligen låter en göra saker! Då andra dagen lämnade en sköterska sin telefon till mig när hon skulle iväg på möte! Sådär ja! ;) Haha låter som löjliga saker! Men det är sånt som betyder supermkt! Dels bara när man är ute på praktik, och framförallt nu när man snart är klar! Sen att de som ringer inte vet om dom har kommit rätt eller fel när jag svarar är en annan sak! ;)

I onsdags var det även dags o besikta bilen! Och den fick bara en liten sak att åtgärda, o det är o byta strålkastare! Men ingen ombesiktning krävs! :) Så det kändes bra! :) Sen i fredags så gjorde jag den vårfin! ;) Bytte till sommarsulorna och tvättade den! Kommer hem, o då dör den! Så, den står på gatan helt stendöd! Så så mycket glädje fick jag över att den bara fick det där lilla att ordna!! Så imorgon ska jag försöka få hjälp att bogsera ut den till en kille som pappa känner som är bra på det där med elektronik! :) Måste va någe vajsing med elen, för den dog när den va igång! Förra gången starta den ju inte, men då pillade pappa på säkringar o lite kopplingar, o då starta den! Men har försökt göra samma sak jag, men icke! Så, ut med skiten till den där killen! Så får vi väl se sen! Har annars hittat en superfin Mazda 323F som jag vill ha! ;)

Kanske ska sälja skrället o köpa en cykel?! ;) Då får jag ju massa bra motion på köpet liksom! ;) O på tal om cykel så bestämde jag mig i veckan för att avvakta med ett sådant köp tills i sommar, när jag faktiskt har en fast inkomst! :D Härligt Härligt! :) (om inget konstigt händer!)

Fick precis veta att Sofie Olsson eventuellt är på hemmaplan, utan att någon egentligen vet om det! Folk har tydligen sett henne vandra i Vingåker! Så, håller tummarna för att ryktena är sanna och att hon isf har tid att träffas! :D Jag vill, jag vill!! :)

Igår blev det grillpremiär! Och då får man bara mersmak! Så, när ska vi grilla igen?! ;) Igår var det iaf med Tessan, Putte o Micke! Sen kom Carro förbi en sväng också, vi höll till uppe på Gatstuberg! :)

Idag spelade vi första träningsmatchen i Valla! :) Dock på b-plan... Men hemmaplan är alltid hemmaplan! :) Vi spelade iaf mot Stenkvista och vann med 10-1!! :) Gött mos! :) Första målet gjordes av Hanna T! Sen rullade det på! Johanna gjorde totalt 5 mål! :) Madde gjorde ett, Dessan också! Frida L nickade in en hörna och Moa lyckades med skruv (eller vindens hjälp?!) dra in en vänster doja utifrån höger kanten! :)

Har snackat med polisen idag också! ;) Om några ungar som har kastat ägg o flaskor fyllda med sand mot grannens fönster o balkong! Tydligen har dottern o hennes kompisar blivit kallade för massa dumma saker också! Var ute o sa åt ungarna när dom höll på! Sen tog det bara en kvart eller något sånt så var gården tom! :P Jag var dock inte helt ensam om o skälla på dom! En äldre karl kom ut o härjade han med! :)

Haha nähä! Hur intressant blev det här då?! ;) Inte särskilt! Men men! Jag ska iaf snart gå o sova! Sen är det full fart mot helgen igen! ;) Fyra dagars jobb är det den här veckan! För på fredag är det låååångfredan! O innan dess har jag tänkt hinna göra klart mitt seminarie, som är nästa tisdag! Tror jag?! Nu vart jag allt lite osäker, men tror det var den 26:e! Sen kära vänner säger jag adjö till allt va socialt umgänge heter! För i maj har vi två seminarier, två hemtentor, ett grupparbete och en salstenta! Plus att jag har en xa salstenta att göra! Så, passa på o njut medans ni kan, av min sociala sida! ;)

Hihi! Nää ska faktiskt försöka va lite seriös o skriva upp när alla saker är, och sen beta av dom... En efter en och börja redan nu, för att inte ha allt kvar till sista dagarna! Men som sagt, en sak i sänder! Annars blir det nog helrörigt! ;)

Och nu gör jag ytterligare ett försök att sluta skriva! Hanna o Anna står för veckans mat, för jag o Dessan stod för förra! :) Grymt skönt o slippa laga mat måste jag säga! :)

Natti!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback