Bloggtorka?!

Haha, fick kommentaren ikväll att jag inte bloggat på ett tag?! Men, i lördags?! Haha, din sköning! ;)

Har iaf haft fullt upp! Plugg halva dagen i söndags med Larsson! Andra halvan gick ungefär till att fira mormor som fyllde år! På kvällen va jag ute o gick med Jenny!

I måndags satt vi på bibblan och pluggade några timmar! Började dock dagen med att ta en joggingrunda! Blev inte så långt o gick inte så bra! Men, jag var iaf ute! ;) På kvällen var jag o Carro över till Ira en sväng o kolla Idol o snacka skit! :) Lr, dom snacka o jag lyssna! Tro't eller ej! ;) Hann med o ta en promenad innan vi gick dit! :)

I tisdags var det skola! Redovisningar i psykiatriarbetena! Skulle hålla på till 16, men jag o Larsson var sist o redovisa och vi var färdiga 13.55! Så vi packade ihop oss o gick till tåget innan dom andra hade slutat! Käkade hos mamma, innan det var träningsdags! Var en riktigt rolig träning! Det är sånna här träningar (dom tre vi haft efter sista matchen) som gör att jag verkligen älskar fotboll! :) När jag kom hem från träningen slängde jag in väskan o sen gick jag till Olympos o kolla på fotboll med brorsan o Micke! :)

Idag är'e alltså onsdag! Gick upp en timme senare än planerat! Att det ska va så skönt att ligga i sängen?! Förstår det inte! ;) Satte igång o plugga strax efter 9... Pluggade ett par timmar, tog en kort paus, fortsatte plugga! Sen vart det lunch med Larsson! Efter det pluggade jag någon timme till innan jag messade brorsan o frågade om han vill bjuda på kaffe när han kom hem! Istället blev det jag som cyklade ner till hans jobb o drack kaffe! Tog vägen förbi mormor på vägen hem, fick både mat o fika! :)

Försökt plugga efter det! Men koncentrationen och motivationen var som bortblåst! Så ikväll blev det Champions League, Idol och Barnens sjukhus med brorsan o Carro! :)

Har en mage i uppror! Är konstant hungrig och det riktigt svider i den! Så antar att det är stressmage! Tenta på fredag ju! Känns sådär inför den kan jag ju säga! Men, så känns det alltid inför medicintentorna! Och, ääh, jag har fått göra omtenta båda gångerna! Så ääh, jaa... Äsch, det visar sig! Känns inte som att man har hunnit plugga som man velat senaste två veckorna eftersom vi hade grupparbetet o göra under tiden! Men men, det går som det går! Har imorgon på mig o plugga in typ allt! ;)

Katastrofmedicinen känns som jag har koll på! Det enda där är vem som har ansvaret på olycksplatsen - sjukvårdsledaren eller räddningsledaren... Och om det heter räddningsledning eller sjukvårdsledning! :P Note to myself! Tänk SJUK! ;) Räddningsledningen är dom som är på skadeplatsen, sjukvårdsledningen sitter på sjukhuset...

Psykiatrin är rätt rörig! Sömnstörningar hit, sömnsvårigheter dit! Intressant är iaf att när man har schizofreni har man osammanhängande tal samtidigt som man har minskat tal!? Men, det är så det ska va!

Geratriken känns mer som att man nog kan luska ut rätt bra ändå! Svårt är Glaukom, Katarakt o Makula - Ögonsjukdomar! I ordning Grön starr, grå starr o gula fläcken! Men va sjutton beror dom på och vad är symtomen o behandlingarna?! Är glad att jag ens kan vilken som är vilken!

Pediatriken är rätt svår! Barn kan för sjutton ha sjukdomar där stora har hög feber ha låg feber! Dom är svåa att förstå sig på!! ;) Kräkningar hit, kräkningar dit... Medvetslösa hit, medvetslösa dit! Vad det beror på?! Jadu! ;) Kan vara så många saker! Att en tre månades bebis kräks kan tydligen bero på kikhosta! Dom vaccineras i den åldern mot det, och man kan ju reagera på vaccin så... Det är väl en bra teori?! ;) Att en unge är medvetslös kan bero på massa saker, intox, kramper, skalltrauman osv! Och det roligaste är att man ska motivera till varför man tror det ena eller det andra!

Sen har vi en rolig del kvar! Farmakovigilans! Fråga mig inte vad det är! ;) Det har med biverkningar på läkemedel, hur man gör en biverkningsrapport o sånt!  - Det kan jag inte!

Haha sådärja, nu hade jag gått igenom dom fem områdena!

Iaf hoppas jag att magen enbart har o göra med att det är tentadags snart!
Nu ska jag iaf gå o sova! Brorsan ringer o ser till att jag kommer ur sängen imorgon! ;) För har verkligen inte tid att ligga o dra mig! Och, är det någon som ringer så måste jag gå ut i köket för att kunna prata! :P Bra grej! ;)

Sov gott då! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback