Jag vill, jag vill, jag vill...

..Sååå mycket!

Jag vill läsa en kurs inom idrottsskador! Vet att det finns en på skolan, men kan verkligen inte hitta den! Istället har jag hittat en som går i Dalarna, Falun! Hittade en förut som hette något med skador inom fotboll! Men innan jag kan läsa den måste jag vara färdigutbildad! Den i Dalarna kan jag läsa när som helst! Självklart är den på distans och i kvartsfart, så den håller på hela terminen! Är bra sugen, den går i vår! Men det är tre obligatoriska sammankomster i Falun! Men det är väl inte heal världen, lr?! Undrar om man kan kombinera det med helfart i sista terminen plus praktik?! Kanske är någon annan som är lite sugen?! ;)

Sen skulle jag mer än gärna vilja åka utomlands och jobba! Inte till Norge då, även om jag inte skulle tacka nej... Men jag menar verkligen "utomlands, utomlands"... En i klassen kom hem från sin praktik i Tanzania idag och har lagt ut bilder på fb! Det värker i hjärtat på mig när jag ser barnen som flockas runt dom som är där på praktik! Jag vill verkligen! Förstå att kunna hjälpa till, det betyder så mycket! Och vad dom har fått se! Och upplevt med för den delen!

Jag vill vara färdig med min utbildning NU! Jag vill inte vänta längre! Har så mycket saker jag vill göra när jag är klar! Jag måste jobba för att kunna vidarutbilda mig! Jag vill bara sätta igång, på en gång!

Jag kan tänka mig att göra utlandstjänst inom försvaret också! Där får man också se mycket saker som man kanske inte vill se, men förstå vad man lär känna sig själv! Vilken personlig utveckling!

Målet under hela den här utbildningen har varit att arbeta inom akutsjukvården, inom ambulans allra helst! Jag kan tänka mig att flytta till en annan stad bara för att!

Har en sådan sjuk längtan efter att få ta nästa steg emot målet! Men som det är nu vet jag inte riktigt vad som blir det första målet att sikta på!

Vet inte om det är någon som kan förstå hur jag känner mig just nu! Jag vill verkligen inget hellre än att ha min examen så att jag bara kan börja med något av alla saker jag vill göra!

Jag är glad att jag började min vandring när jag gjorde! Jag som inte ens var säker på att jag ville börja när spektaklet drog igång! Men nu jäklar!

På tisdag drar uppsatsskrivandet igång! Halva terminen, hårt slit blir det men faen va vi ska fixa det! Sen springer vi ut på praktik nästan direkt! Och praktiken går ALLTID superfort! Även om det är den terminen som är mest stressig och jobbig, vårterminerna alltså! Det är då man säger hejdå till ungefär allt socialt liv och bara mosar på praktiken och alla tentor som ska göras! Men när dom 15 veckorna har gått har vi bara en kurs kvar, sen är vi verkligen KLARA! Det kan tyckas vara en halv evighet, men det är det verkligen inte!

Ååååh, jag kan skriva hur mycket som helst om att jag vill va klar nu! Men ska sluta med det nu och åka till gymmet och pumpa lite muskler av bara farten med all positiv energi som strömmar i kroppen på mig!

I'm so happy! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback