Söndag!

Jobbarhelgen är över för den här gången! Nu har jag bara två av tre kvar! ;) Snart är sommarjobbet slut...

Har rensat skafferiet idag, sen bakat kladdkakemuffins och varit till brorsan o Tessan o kvällsfikat! Alltså provsmakat muffinsarna! Och dom blev godkända! :)

Imorgonbitti kommer Mormor hit och äter frukost! Brorsan också! Sen blir det nog lite plock med diverse olika saker här hemma innan jag o bror eventuellt åker ut till förrådet i Valla och kollar vad det är som står där, om det är saker som kanske går att sälja eller om det bara är saker som ska slängas!

Vi har iaf sagt att vi ska ta tag i det där nu, så vi slipper fundera sen!

Nu ska jag iaf gå o sova! Är rätt trött, trots tre lugna arbetspass!

Kanske beror på att jag knappt sov något i natt...?!

Drömde att jag var hemma hos Mormor i huset, när hon bodde i Granhed, och att det kom två killar från Ku Klux Klan och skulle hämta mig... (Precis alla detaljer om huset stämde, stod i köksfönster medan mormor stod i hallen och kikade i fönstret, köket såg likadant ut, badrum och allt var likadant...) Man var tvungen att hänga med, annars skulle man bli skjuten o grejer... Det var två karlar som kom o skulle hämta mig, en äldre o en yngre... Den yngre kom in först och skulle hämta mig... Han käkade bullar och var allmänt trevlig... (Konstigt?!) Men sen när jag sa att jag inte ville hänga med, ljög o sa att mormor var dödssjuk och kunde dö när som helst, trots att hon for runt och var i närheten hela tiden... I vilket fall så kom den äldre mannen in då, med en tröja som var alldeles för liten som jag skulle ta på mig för att jag inte skulle frysa... Fortsatte protestera mot att hänga med, men då blev dom hårdhänta så jag gav med mig o sa att jag skulle följa med...
Då gick dom ut o satte sig i bilen och väntade... (Också det rätt konstigt?!) Då ringde Mormor till mamma o sa att jag skulle åka iväg med dom och var hysterisk över situationen! Jag satt och tog på mig strumpor och sa åt henne att hälsa att jag skulle ringa när dom släppte mig... Då vaknade jag, genomsvett... Hade bara sovit en timme...

Sov inte så mycket mer sen... Somnade på morgonkvisten och drömde något annat, också något konstigt och hysteriskt... Men kommer inte ihåg vad det var, blev avbruten av att klockan ringde...

Nehej, sova var det! God natt då!

Handen har kliat som sjutton, både igår och idag, efter getingsticket... Känns som jag kommer klia sönder så mycket som finns ibland... Det går liksom inte över av att man kliar, snarare tvärtom! Svullnaden har iaf gått ner idag! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback