Patienten har förmaksflinger

Journalgrodor eller kanske rapportgrodor?! ;) Veronica kläckte ur sig förmaksflinger istället för förmaksflimmer och det hela urartade en stund med att patienter åt Waranyoughurt osv! Det är tur att vi iaf kan ha grymt roligt på rapporterna! :)

Kvällen flöt på bra, hade lite rörigt en stund innan det var middagsdags bara... Sen var det lugnt igen!
Gick runt till alla patienter o lämnade in handdukar o nattskjortor o sånt redan vid 19... Sen hade jag inte jättemycket att göra... Hade riktigt ont i huvudet så kände mig rätt slö!

Sen blev det plötsligt fart, en patient som krampade och fick hjärtstopp... Mitt första hjärtstopp! Skönt att det gick bra! Det läskiga är att jag stod inne hos henne, pratade med henne o sen plötsligt händer allt! Men, hade inte jag stått där inne vet man ju inte om hon hade klarat sig! Läskigt o tänka på det...

Skönt att M satte mig i arbete så fort vi såg att patienten hade kommit igång igen! Fick gå till en annan sal o sen när jag var klar där kom T o frågade hur jag kände mig och om det var första gången!
Hon sa att det inte märktes att det var första gången, för jag hade gjort precis som man skulle och hade varit hur lugn som helst och kunde redogöra för vad som hade hänt och vad patienten hade sagt innan hon försvann... Kändes bra o få höra det! :)

Dock kom själva reaktionen sen när jag pratade med mamma! Tog mig en kvart innan jag ens startade bilen! Var nog klokt o vänta en stund! :)

Kom iaf hem som jag skulle! :) Dock såg jag två rävar som satt mitt på vägen och sen även två rådjur som stod vid sidan av vägen... Samt en katt som vandrade längst kanten! ;)

Har fortfarande riktigt ont i huvudet! Men beror säkert delvis på spänningen! Har frusit rätt rejält också! Men, lite sömn kommer göra att jag mår finfint imorgon! ;) Jag hoppas det iaf! :)

Hua känner mig helt slut!
Slut som artist
Ska gå o lägga mig!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback