Onsdag!

Jobbade igår, skulle sluta 15 men slutade 20 över... Hade en förjäklig dag på jobbet igår! Vi hade, tack och lov, bara två överbeläggningar på mitt team, dom andra hade sex st! Är glad att jag fick hjälp av Lina, för vi hade någon sköterska från komp.poolen som inte riktigt förstod rutinerna och gick in o satte sig på ronden tillsammans med den andra sköterskan... Sen när hon kom ut igen o frågade hur det gick svarade jag bara bra, för just då hade jag o Lina koll, trodde vi, så då gick hon in igen... Sen kom förstasyrran ut o gnällde och undrade varför jag inte hade tagit EKGna som skulla va tagna till ronden... Visste inte ens att dom skulle va tagna till dess... När ronden dessutom tog tre timmar var det inte roligt längre! Mitt i lunchen skulle dom gå runt till patienterna och blev sura om dom inte var på sina rum...
Jag kom iväg på min lunch kvart över 1... Då känns det lite som att man kan strunta i det!

När jag väl kom hem käkade jag lite och bestämde mig för att dra en runda på cykeln... Tänkte dock höja styret innan, det resulterade i en halvtimmes meckande för att få tillbaks styret och få det stabilt igen! :P Inte en millimeter högre blev det! ;) När jag väl kom iväg hade jag o Ira hunnit bestämma att jag skulle slå följe med henne när hon sprang... Så gjorde det o sen cyklade jag en bit till! Blev ungefär 1,9 mil! :) Har inte så ont i rumpan idag som jag trodde att jag skulle ha! ;)

Kollade på fotbollen sen med Ira! Bra match, och vilka mål, det går inte att säga att dom inte var snygga! :)

Idag är det jobb som gäller igen, men går kväll! Och det är ju idiotiskt! Speciellt med tanke på att Tyskland spelar mot Spanien ikväll! ;) Dumt dumt dumt! ;) Matchen startar 20.30, jag slutar 21.30 och ska ta mig hem... Är nog hemma lagom när matchen är slut! :P Det går inte att sluta tidigare heller på kvällarna, så finns ingen möjlighet att hinna!

Jag funderar på om jag ska ta en tur på cykeln, eller jag funderade för en stund sen... Men nu känns det som att det börjar bli lite snålt med tid! Ska åka tidigare till Etuna idag, för att hinna gå en sväng på stan! Dock bara en sak som måste göras! Ska byta brorsans stavar som har gått sönder! Ska väl kanske hinna laga lite käk också?! :)

Nej, ha en bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: thure

Duktig du är Gumman!!

Hoppas de går bra för dig på jobbet idag.

sen får du njuta av lite ledighet =)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback