Kan du tänka dig?!

Om ett år, nästa sommar, är jag färdigutbildad Sjuksköterska!
Det är med skräckblandad förtjusning jag blickar framåt mot det!
Det är skönt att ha ett år kvar, känner mig inte redo för att ta ansvaret det innebär riktigt än...

Idag fick jag gå in till chefen för ett litet samtal!

Det hela slutade med att jag är 99% garanterad jobb nästa sommar! Det enda som krävs är att ja från min sida! Men förklarade för henne om hur mina tankar går, om att jag gärna skulle jobba här i stan om jag fick det arbete jag vill, men får jag inte det så jobbar jag mer än gärna kvar på AVA!

Det som är ännu mer positivt är att dom efter varje sommar anställer tre sjuksköterskor! :) Jag o E är dom enda som jobbar nu i sommar som blir färdiga till nästa sommar! Sen, beroende på hur många andra det kommer in, får man se vart det leder! Men M hade sagt till E att vi hade förtur då efter sommaren om vi ville fortsätta!

Känns hur gött som helst! Jag behöver inte fundera så mycket! Inte mer än på att söka det jag vill här i stan, men ändå ha en säkerhet i att ha jobb, om jag inte får något här!

Men, det är ett helt år kvar till dess, så det hinner hända massor med saker som man måste ta hänsyn till! Men som det känns nu, så blir det ett ja! :) Men som sagt, det hinner hända massa saker innan jag är färdigutbildad!

Men det känns rätt gött o ha fått ett jobberbjudande ett helt år i förväg! Det borde betyda att jag har skött mig rätt bra! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback