Bra start!

Har haft en bra start på den här dagen!
Hade satt klockan på kvart i 8, för att försöka ta mig ur sängen vid 8! Strax efter 8 skicka mamma sms o fråga om jag var vaken, och om jag vill med ner till sjön o äta frukost!

Så det var bara att gå upp och klä på sig bikinin o sen sätta sig i bilen och plocka upp mamma, handla lite färskt frukostbröd och sen åkte vi ner till Djulö! Var där i nästan två timmar! :) Sen lämnade jag av mamma hos henne, för hon skulle iväg o jobba!

När jag kom hem bytte jag om till träningskläder och gav mig sedan iväg på inlinesen! Tog nästan precis en halvtimme ut till Valla! Så tänkte när jag vände att nu jäklar ska det gå minst like fort hem! Men när jag kommit ungefär halvvägs tillbaks och åkte i en nerförsbacke och skulle bromsa för att det senare kommer bommar som man måste svänga mellan så hugger det till och sen känns det jättekonstigt! Högra skridskon vobblade lite och det kändes som att bromsen låg i hela tiden! Så i svackan, innan bommarna stannade jag och tog av mig den!

Fick då se att en mutter hade lossnat, den som gör att bakhjulet och bromsklossen sitter fast! Som tur var hade inte skruven åkt ut helt, utan bara en bit, så fick trycka in den och sen åka sakta sakta hem! Stakade merparten av vägen av rädsla att skruven skulle lossna helt! Då lär man ju åka omkull så det skriker om det!

Gjorde nästan det ändå när jag började åka igen, tittade ner för o kolla så skruven inte åkte ut direkt, då lyckades jag sätta staven precis framför den andra skridskon, så det blev en 90 graders sväng och rakt in i planket! Tur att det var plank där så jag inte ramlade rakt fram! Satte pannan i planket, men blev ingen ordentlig smäll, för hann sätta upp händerna först!

Så jag tror jag ska hålla mig till cykel istället! ;)

Nej men, trots det här så kändes det mycket bättre idag än förra söndagen när jag åkte! Då orkade jag bara en mil, idag blev det ungefär 1,6 och det kändes som att jag skulle kunna ha fortsatt! :)

Nu har jag iaf duschat och hällt i mig en massa vatten! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på! Ska inte sticka under stolen med att jag är rätt mör i kroppen! Men vad kan man förvänta sig i den här värmen!? Träffade en gubbe på affären i morse! Han ville köpa glass, men dom kunde inte sälja frysvaror i affären för att frysdiskarna gick på högvarv eller vad det stod! Så han blev utan glass, sa att han fick köpa småglassar istället! Sen började han diskutera värmen! "Ni ungdomar klarar ju värmen bättre än oss gamlingar, ni är ju lite mer salta" :P

Nehej! Ta och hitta på något kanske?! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback