Tisdagen den 28 December

Jösses va dagarna går!

I torsdags kom lillebrorsan med tåget hit till stan! Vi umgicks lite bara han o jag en stund, innan vi trampade iväg till mormor o käkade! Sen åkte vi till pappa! Det blev lite mys där med skinksmörgås o annat gott! Spelade lite spel innan alla gick o la sig!

I fredags var det så julafton! Farmor o Farfar kom förbi och åt frukost med oss! Det var mysigt! :) Sen byttes det lite julklappar innan vi satte oss i bilen och åkte hemåt! Jag o storebror åkte ut till Floda och kyrkan för att tända ljus hos Morfar! <3 Uj, snart är det 10 år sen han gick bort, helt sjukt! Efter det åkte vi hem, jag gjorde minsta möjliga tills det var dags o göra sig klar för att åka över till Mormor! Kollade på Kalle o fikade! Sen åkte vi över till mamma och käkade! Fick snabba på lite med allt, speciellt med julklappsutdelningen, eftersom jag skulle iväg o jobba! Så det blev ett kort julfirande där! Natten gick bra, halt var det, men ingen snö tack o lov! Morgontimmarna gick fruktansvärt långsamt!

Så i lördags morse åkte jag hem o sov! Vaknade ett par gånger under förmiddagen, men gick upp vid 3! Kilade över till mamma o fikade! Sen åkte jag hem, gjorde mig klar för jobb och allt sen for jag över till Dessan! Fick visst agrea frisör! ;) Locka, platta o fixa! ;) Åkte hem o vände innan det var dags o kila iväg till jobbet igen! Började snöa under kvällen och det blev mindre o mindre roligt att köra! Körde nästan fast ute i skogen! Vi höll oss piggare än natten innan! :)

Åkte hem o sov, vaknade vid 12! Hade tänkt kila iväg o kolla på bandy, men hittade ingen som ville följa med, och dessutom var jag inte människa innan klockan hade blivit halv 2! Så åkte över till Dessan istället o glodde på tv! :) Sen åkte jag till mormor o fick mat o fika! Sen åkte jag över till Jenny o Hanna! :)

Igår var jag o sa upp min lägenhet och pluggade på fm... På em blev det lite träning o sen käk hos Dessan med Anna o Mallan också! Sedan for vi ner o kollade på Specce! :) Vi avslutade kvällen med snökrig! :)

Idag har jag varit o skrivit på kontrakt till nya lägenheten! Och sen har vi pluggat! Tror vi har tagit "nyårsledigt" nu! ;) Men man vet aldrig! Ska försöka orka mig på o städa! Sen blir det ev lite träning! Har inte bestämt mig hur jag ska göra... Har ont i halsen och huvudet börjar göra ont... Så kanske måste banga! Jag som verkligen vill träna! I vilket fall blir det käk hos Anna o sen Specce! :)

Får träffa Moqvist ikväll också! Sjukt längesen nu ju! Det brukar kunna bli det tyvärr! Men vi tar tillvara på de tillfällen vi träffas! :) Lite xa mycket liksom! :)

Nej, ska försöka städa! Kommer en o kollar på lägenheten imorgon, det är snabba bud! ;) Hoppas hon kan ta den tidigare! :) Då blir det lite att styra med! Men, allt borde fixa sig! :)

Jag måste vara sjuk! Jag längtar tills jag får flytta! :P Jag vill börja packa redan nu! :P Samtidigt som det är sjukt tråkigt så tycker jag det är kul! Som sagt, inte helt frisk! ;)

Nej, städa var det! o köpa halstabletter! Så jag kan tjattra sönder de andras öron ikväll! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback