Uppäten, saknad och känsla

Var knappt med på träningen ikväll... Uppvärmningen, men inte mer...
Känner mig så dålig... Vet inte om jag ger mig för tidigt, eller om jag faktiskt skulle kunna träna en hel träning... Det kanske ger med sig om jag fortsätter, istället för att ge upp?!

Varit ute o gått med Motorn efter träningen! Sen gjorde jag i ordning kvällsfika och tog med mig boken ut och satte mig på uteplatsen! :) Dock blev jag mer eller mindre uppäten av myggorna...

Sitter o lyssnar på min "Superballads" spellista, och sjunger med för fulla muggar! Några av låtarna får mig att bli lugn inombords! Det är svårt att beskriva! Men när vi bodde i husvagnen hela somrarna hade vi en skiva som vi spelade nästan varje kväll, sommar efter sommar! Några av dom låtarna är med på den här spellistan! Vissa av låtarna kommer jag inte ihåg vad dom heter, och skivan... Den är spårlöst försvunnen! Den försvann den där sista sommaren som mormor bodde i Granhed och vi bodde där i husvagnen! Det är särskilt en låt som jag saknar någe enormt från den där skivan, men som sagt... Kommer inte ihåg vad den heter...

Det är synd, för som sagt så får de flesta av dom här låtarna mig att bli lugn och tänka tillbaks på känslan man hade när man gick o la sig på kvällarna i husvagnen för att sova, slog på skivan och bara flöt bort i tankar och funderingar! Jag saknar den där tiden någe kopiöst!

Man hade det så oerhört bra! Man bodde i en husvagn, med bryggan och båtarna femton meter från förtältet, 500 meter från mormor och morfar... Man hjälpte till och klippte lite gräs, eller körde lite ved... Sen fick man "ledigt"... Vilket innebar att man i stort sett kunde göra precis vad man ville hela tiden! Man fick maten serverad varje dag, man fick tvätten tvättad... Jaa, det var i stort sett som att bo på hotell!

Det var efter att morfar hade gått bort som man började hjälpa till mer och mer... Men det var något som man inte hade något emot! När jag känner doften av nyklippt gräs saknar jag att själv sitta på den där åkgräsklipparen och brumma runt, saknar att släpa den andra gräsklipparen i backarna! Jag saknar att köra ved!
Jag saknar helt enkelt livet på landet! Det liv jag hade som yngre!



Förövrigt vill jag bara säga att jag tycker om telefonsamtal såhär sent! :)

Det finns så mycket saker som gör att jag mår så bra som jag gör!
Ett allvarligt samtal med någon man gillar, där man sätter ord på tankar och funderingar!
En promenad där samtalsämnena är av blandad karaktär, allt mellan himmel och jord diskuteras!
Ett telefonsamtal där det bara pratas skit, för att man bara vill prata!
Låtar som väcker minnen och känslor till liv!
Minnen som gör att man skattar sig lycklig för att man har haft den uppväxt man haft!
Att få se sann glädje, bara för att man tittar in och säger Hej!

Nehej! Lilla jag kanske ska dra mig mot sängen nu?! Se till o komma upp tidigt imorgon! Städning och en tur på stan står på förmiddagsschemat! Sen ska jag till Maria! :) Hoppas för sjutton gubbar att det blir lika bra väder imorgon som idag!

Sov gott alla underbara!

I'd pull the sun out from the sky to light your darkest night
I wouldn't let one drop of rain fall down into your life

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carro

Förstår precis vad du menar när du skriver att man saknar den "gamla goda tiden" utan bekymmer och allt för mkt ansvar. Vi får nöja oss med att drömma tillbaka och le åt det som varit, uppskatta det vi har idag och göra det bästa av allt. Kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback