Spännande, lr?

Idag när jag traska från jobbet slog det mig att man möter så mycket människor, tänkte då inte på jobbet, utan ute på gatan, på stan, överallt...

Man kan möta en person som har sin lyckligaste dag i sitt liv, eller någon som är jättenervös inför något nytt den ska göra... En person som mår dåligt och tänker mörka tankar... Man möter en människa som befinner sig någonstans i livet, antingen i samma stadie som en själv eller i en helt annan sits... Man kan möta en person som aldrig har känt sig mer ensam, eller mer älskad...

Du har ingen aning om vad personen du möter har för livshistoria, vad den har varit med om... Du kanske möter någon som skulle kunna vara din allra bästa vän eller som faktiskt skulle kunna vara den du skulle kunna dela hela ditt liv med...

När jag gick där traskandes i mina tankar önskade jag nästan att man kunde få hälsa på ett par sekunder i de mötandes liv, bara för att se vart dom befinner sig i livet, hur deras tankar går inför jul, eller om de går och tänker på saker man kan lära sig något av! Förstå vad man skulle lära sig mycket om livet och allt vad det hör till om man fick 10 sekunder i varje persons liv som du möter...

Fast det bästa vore att få välja vilka man ville ha tiden från! Även om alla på något sätt skulle kunna bidra med en enorm kunskap, eller bara en glad tanke, så finns det dom du kanske skulle vilja få lite mer tid i från?!

Några jag tycker är intressant är de äldre... Dom här som har levt i 70 år, förstå vilken kunskap dom har, och vilka upplevelser dom varit med om... Och vad mycket intressant dom skulle kunna berätta!

Men förstå att dyka in i ett barns liv, den där ovetskapen, där allt bara är så enkelt... Ibland, om man har det jobbigt så kan man längta tillbaka till det... Men det som mest skulle va intressant är o hänga med i deras tankebanor, för att förstå alla deras tokiga men helt underbara kommentarer och frågor!

Om någon skulle be om tio sekunder i ditt liv, vad skulle du ge dom då, om du var medveten om det? Vad skulle du berätta, tänka eller visa?

Hur som helst - oavsett vem du möter, hur den mår, vart den är på väg eller varit, så kan ett leende göra så mycket... Det kan göra någon ännu gladare, det kan vara det som gör att något känns lite lättare...

Med andra ord, Le när du möter någon! Vad kostar det dig? Jämfört med vad det kan ge någon annan?

Puss på er sötisar! Jag skickar över ett leende till dig, kanske gör det din dag? :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback