Uj uj uj!

Huvudet går på högvarv! Jag vet inte vart jag ska börja, och om det ens är värt att börja?! Är upprörd över en del på jobbet... Mest personalfrågan... En som slutade i lördags, en som ska sluta i februari... Just pga hur allt sköts med förlängning av vik... Att det dessutom i samma veva, läs i fredags, kom ut att det skall tillsättas en till tjänst... Jösses! Nog om det, för jag blir bara ännu mer irriterad om jag tänker på det...

En annan sak, också på jobbet... Återigen ett möte med en patient... En patient som säger "Bli inte gammal, dra i bromsen medans du kan.. Det är fruktansvärt! Och att dessutom inte känna sig behövd längre..."

Vad svarar man för bra på ett sådant påstående?! Jag svarade att jag nog trodde att det var någon som var glad att hon fanns till, och fick till svar "inte ens min son bryr sig om mig, han har alltid saker han ska göra och det känns som man stör jämt"... För att i nästa andetag säga "Hemma har jag en fluga som jag lägger fram lite strösocker till, då känner jag mig behövd"...

Jisses! Där sitter patienten i fråga med tårar i ögonen, och skrattar lite tafatt... Mest som ett halvdåligt skydd mot hur hennes verkligheten ser ut...

Jag blir illa till mods... Hur kan man göra för att en sådan patient skall må bättre... För att slippa den där känslan av att inte känna sig behövd, älskad och önskad... Någon som har ett bra tips på det!? För jag vet verkligen inte!

Har tänkt göra en liten summering på 2011.. Men ska känna för det ockå... Får se när det blir av! Nu är det så mycket ändå som rör sig i skallen...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback