Morfar <3

Idag skänker jag både en och två, om inte fler, extra tankar till morfar!
Hans födelsedag idag!

Nio år och fyra månader sedan du lämnade oss, sedan du lämnade den här världen, sedan du lämnade den för en förhoppningsvis bättre värld!

Det är nio år som har kantats av saknad och längtan!
Nio år av längtan efter att du ska komma tillbaka!

Jag kan fortfarande inte helt förstå att du aldrig kommer tillbaka!
Jag var 12 när du försvann, skulle strax fylla tonåring...
Då förstod jag ingenting!

Har inte glömt, och kommer aldrig glömma den där dagen när ditt hjärta stannade.
Jag kommer aldrig glömma orden mamma sa för att jag verkligen skulle förstå!

Men något annat jag aldrig kommer glömma, och som jag aldrig kommer tillåta mig själv att glömma, är alla fina minnen av dig!

Du var alltid som en pappa till mig!
Du tog hand om mig bättre än min egna pappa!
Du fanns alltid där!
Och jag önskade mig aldrig något annat än att ha dig i mitt liv!

Det rullar många tårar över mina kinder när jag tänker på dig!
Jag låter dom falla, dom symboliserar min saknad och kärlek till dig!

Jag vet att jag önskade så innerligt att du hade funnits vid liv när jag fyllde 15 och fick min moped. När jag fyllde 17 och bråkade med pappa om att jag ville sälja mopeden. Den där dagen när jag fyllde 18, den dagen när jag tog körkort, när jag tog studenten, när jag var sjuk och låg på sjukhuset, den dagen när jag fyllde 20!
Och därtill alla jular, somrar, vårar och höstar!
Jag vill ha dig här nu!

Jag vill att du ska se hur jag har det här!

Jag vet att du gör det, för jag vet att du vakar över oss här nere!
Även om du inte finns kvar här fysiskt så lever du kvar här bland oss i våra minnen och hjärtan!
Du är fortfarande en av de som har störst plats i mitt hjärta!

Jag ska aldrig glömma dig och jag ska aldrig sluta prata om dig!
Ikväll ska jag tända ett ljus, enbart för dig morfar!

Jag har alltid älskat dig, och kommer alltid att göra det!
Jag saknar dig mer än folk kan förstå älskade extrapappa!

Idag går mina tankar och tårar enbart till dig!
Saknar dig!
<3

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carro

Vad fint du har skrivit om din älskade morfar Frida! Jag är övertygad om att han vet att du tänker på honom och att han hör dig när du pratar med honom. Kramar till dig

Postat av: Lu

Jättefina ord vännen! Kramisar i massor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback