Värt att berätta! ;)

Som redan skrivit var jag i Göteborg igår! :)

Började dagen med att kliva ut sängen kl 6 och ringa till Hanna för att väcka henne!
Kl 7 plockade jag upp henne och åkte till Vingåker till My! Redan där började det bli förvirrat! ;) Du ska ta andra till höger för o komma till mig... Äääh, stämde inte riktigt, för det var vänster vi skulle! ;)

Satte oss i bilen och började åka! Efter ett par timmar bytte jag o My, så jag fick köra... "Jag o Kristina har bestämt att du ska köra i stan"! Jahaja, det var bara o gilla läget! ;)

Vi hittade till Liseberg efter att ha varit ute o snurrat ett par gånger på några gator och efter att ha frågat en postgubbe vart vi skulle! Menar, är det någon man ska fråga så är det väl dom som jobbar på posten?! :) Hittade till och med en parkering! ;)

In på Liseberg och snurra ett par timmar, innan det var dags o börja dra sig mot Gamla Ullevi... Att följa skyltningen mot parkeringar för det evenemang man ska på gör att man hamnar en bra bit ifrån det ställe man ska till! Därför for vi runt och vände i något bostadsområde vid Nya Ullevi... Sen iväg mot Gamla igen... ;)

På något vis hamnade vi på "fel" sida av ån sett till vart Gamla Ullevi ligger.. Så in på något ställe och visste inte alls hur vi skulle köra... Låg i vänster körfält när brudarna börjar härja om att jag ska svänga höger, det resulterar i att vi bränner rätt över varenda körfält! Tur att det inte var så mycket trafik i det där området där vi var! Kommer in på en gata och ska svänga ut på en annan där det är enkelriktat, svänger ut och ser två spårvagnar... Detta resulterar i skrik som "Näääj, här får du inte köra!", "Backa, backa, BACKA!", "Det är ju för sjutton gubbar enkelriktat och skyltat att jag får köra här", "Nej men backa!"... En av spårvagnarna åkte iväg och det kom några fotgängare som nickade och visade att jag fick köra! My och Hanna satt med luvorna uppdragna för att inte synas! ;)

Kommer fram till en korsning med rödljus och där står polisen... Det roliga är att det inte finns några körfält, så bestämmer mig för att bara åka rakt fram! :P Och plötsligt hittar vi ett ställe där vi kan parkera, på gatan... Så det blev till att fickparkera! ;)

Matchen slutade 0-0, efter två bortdömda mål pga offiside! Dom borde ha vunnit med tanke på hur mycket spelet var deras! Tjeckerna blev iaf glada över att få med sig ett poäng... Efter matchen bar det iväg hemåt! Lättare att hitta ut ur stan än in i den! ;) Var iaf vid centralstationen och cirkulera! ;) Blev matpaus i Allingsås innan vi åkte hela vägen hem! Gick bra o köra, kände mig pigg hela vägen!

Det roliga var att när vi kommer till Vingåker och kommer på att vi ska ta ut pengar kör jag in på gatan på fel sida av refugen! :P Alltså på vänster sida istället för på höger! ;) Bra gjort! Sen hem till My och byta bil innan det bar av hem till Katrineholm igen, lämnade av Hanna och sen hem! Jösses va skönt det var att få komma hem! :) Riktigt trött var jag!

Somnade som en stock när jag gick o la mig! :) Vaknade dock vid 3-taget och fick kolla vad katterna hade hittat att leka med! ;) Sen sov jag som en stock igen tills klockan ringde vid 9! :) Gick dock inte upp då, utan låg kvar och myste med katterna en bra stund! :) Varför stressa upp till något man inte behöver stressa till?! ;)

Idag är'e matchtajm! Mot Vingåker igen! 17.00 på San Silo! You'll be there?! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback