Tjofadderittan!

Hemma för att vara hemma!
Jag kan inte låta bli att bli förundrad över hur jag själv fungerar... Är jag hemma en dag är jag färdig att klättra på väggarna... Men sen en dag när jag inte är hemma mer än 20 minuter tycker jag det är asskönt att komma hem för att vara hemma sen! Jag vill ut, men jag vill vara hemma också... Knasigt det där!

Vädret har varit sådär lagom trist! Regnade konstant från Hälleforsnäs, Malmköping - där någonstans - till Uppsala... Där regnade det nästan hela tiden och sen gjorde det vad?! Jo, regnade hela vägen hem... Vindrutetorkarna var inte dom bästa heller... Så det var rätt intressant bara det!

Sen mitt i tron om att jag hittar lyckades jag överträffa mig själv gånger 7! Jag körde käpprätt åt skogen! I tron om att jag var rätt, precis hela tiden... Men när jag hade varit i helt andra stadsdelar, nere på stan och återigen var tillbaka där jag svängde av vägen från början ringde jag och frågade vart jag skulle! Då visade det sig att jag faktiskt var på rätt väg, till slut!! Synd att jag gav upp 5 minuter för tidigt! =P
Det mest komiska var att jag var bombsäker på vart jag skulle och hur jag skulle åka... Men oj, här låg jag visst i fel fil och fick svänga vänster... Fast det var kanske lika bra, för annars hade jag åkt rakt fram... Men när jag sen kom tillbaka till den korsningen åkte jag rakt fram, alltså till höger om man ser från utgångspositionen! =P For förbi ÖB och en massa andra ställen där jag var säker på att jag hade varit och därför hittade därifrån... Men 5 minuter senare var jag visst nere vid kongress- och konserthuset... Jösses tänkte jag då och bestämde mig, återigen i tron om att jag hittade, att svänga höger... Men när jag stod där och väntade på att det skulle slå om till grön kom jag på att jag nog skulle rakt fram... Men aja, jag kommer väl fram snart ändå, nu vet jag ju iaf vart jag är... Men, blackout får jag när jag ser en skylt där det står Gränby Centrum! Jag tror jag har kommit rätt och svänger höger, men oj va fel jag var då! =P Fick åka runt i en stadsdel till... Ut på vägen och svängde höger, det var då jag kom till den där punkten att jag ringde... Men som sagt, hade jag gått lite mer på känslan (som iofs var helt fel mest hela tiden) så hade jag kommit fram... Medan jag pratar med brorsan missar jag vägen som jag skulle svänga in på... Men som tur var kom det en till infart!! Så efter säkert 35-40 minuter hade jag kommit rätt!!

Mormor frågade när jag släppte av henne "Du hittar va?!" Ja, det gör jag, det är inga problem!
Men jag tycker faktiskt inte om att dom bygger om vägarna hela tiden... Jag kommer aldrig lära mig hitta! =P
Jag åkte förbi en avfart och tänkte, hmm undrar om det inte var där jag skulle ha svängt av... Men så kom jag på att sist när vi var uppe så åkte vi ju förbi där och svängde av vid Gränby Centrum, så det skulle ju inte vara några större problem!!
Haha, men nästa gång hittar jag... Man lär sig ju av misstagen! =)

Träningen gick helt okej idag... Inte riktigt bra, men inte heller dåligt... Mittemellan liksom...

Kollade studentmejlen när jag kom hem... Hade fått resultat från den här sista kursen som vi läste, VG!! Kors i taket!! Jag kan inte vara annat än supernöjd!! Jag tyckte dock inte att själva redovisningen eller arbetet i sig var så bra... Men det var det tydligen! =D

Nej, nu ska jag gå och sova... Se när jag vaknar imorgon... Har vaknat runt 7 varje morgon nu sen i lördags... Har tvättstugan... Så ska tvätta soffklädseln har jag tänkt... =)

Sov som en stock, för det ska jag!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sara

hehe, mjah, det skulle jag nog kunna göra sen ;) börjar 12 augusti i år och håller på i ett år :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback