Austria

Jaa, kan ju säga att det var en bra resa...
Varmt och skönt, strålande sol från en blå himmel... =)
Man kan säga att vi har haft både vinter och sommar! och det är verkligen inte helt fel!
En del incidenter som störde friden bara, men det gick att strunta i...
Var jäkligt skönt att komma hemifrån... Det märktes att jag slappnade av... När vi kom ner och hade checkat in på hotellet och ordnat med det som skulle ordnas slog det mig att jag inte hade tänkt en tanke på allt här hemma sen jag lämnade Katrineholms kommun! =)

Resan ner tog 25 timmar, men då var det middagspaus i Lund hos Johan...
Bra skidåkning var det iaf, väldigt mycket högar typ överallt i backarna på eftermiddagarna, men det gjorde att det bliev lite mer sport av att ta sig hela vägen ner stående! och stående var jag hela veckan, inte en enda vurpa... men det hade kunnat sluta illa väldigt många gånger! i backen, skogen och väldigt mycket offpist... en gång tappade jag kontrollen och fick inte stopp på skidorna innan jag hade kommit tio meter utanför pisten... då är man glad att man fortfarande står upp! =)
Mest spännande var det att åka upp till toppen igen via tre liftar för att pappa hade tappat liftkortet någonstans i backen, det är tur att det inte är liftkortskontroller när man kommer upp en bit på toppen! =) Som tur var hittade vi liftkortet, lite dolt under snö, men hittade det gjorde vi iaf! och det var första dagen i skidbacken! Såhär i efterhand har vi kollat upp att den backen var 10,4 km lång! Gissa om det kändes i benen när vi kom ner och tillbaka till hotellet! =P

Hemresan gick fortare, bara 23 timmar... När vi väl var hemma var det raka vägen till Gnesta på träningsläger... Inte det smartaste jag har gort direkt... det var skönt att träna ja... men kroppen ville verkligen inte... sov bara 3 timmar från fredag morgon till lördag kväll... Hade jag varit snäll mot mig själv hade jag åkt hem och sovit, men icke... viljan och agerandet är en sak, det smartaste agerandet är en annan! Det har hängt efter hela veckan... är tvärslut mest hela dagarna... men har svårt att slappna av... sover jättedåligt, men vet inte riktigt varför...

I veckan såhär långt har jag haft praktik, och pluggat på kvällarna... sista tentorna som ska göras, ska va färdiga på måndag... är ledig imorgon, sen är det praktik hela helgen... gissa vad jag ska göra imorgon!

Men nu ska jag gå och sova...! Försöka iaf!
God natt

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback