Galen dag!

Positivt eller negativt?! Jadu! Bestäm själv! ;)

Åkte till skolan, fick börja med o leta parkeringar runt halva centrum! ;) Iväg till rätt sal... Uppropet gick smärtfritt! Sen när våran kära lärare skulle börja visa scheman o grejer på blackboard så gjorde hon fel, samma fel tre gånger i rad! Sen blev hon helt förvirrad när vi påpekade att det stod konstigt på schemat inför seminariet! Ungefär här började min koncentration brista... Efter många om och men hade iaf förmiddagen gått o vi fick gå o käka!

Helt klart dagens höjdpunkt! Det ligger en kinarestaurang precis vid skolan! Skapligt god mat! :) Buffé och jag åt för tre! Därför hamnade jag sen, en kvart in i eftermiddagens föreläsning i paltkoma! So far so good! Lr, kanske inte paltkoman, men den kom jag ur rätt fort...

Kursen vi läser är en etikkurs! Och ääh, den mest intressanta jämförelsen läraren gjorde var att tvångsduschning var lika etiskt oförsvarsbart som att folk gasades ihjäl i gaskammare under andra världskriget! Kanske inte riktigt samma sak i mina ögon...

Fick mess från brorsan som meddelade att min bil vägrade rulla i Uppsala! Så ringde upp honom när vi slutade! Och jaa, stackars Tessan som bara skulle åka hem satt nu på en huvudled mitt i Uppsala och kom inte en meter!

Då humöret från igår fortfarande hade sina spår idag så gick jag ihjäl av frustration direkt! Ringde o gnällde hos mamma! :P Mormor ringde o ville bjuda på maten som brorsan skulle ha fått, eftersom han nu inte skulle komma! Så åkte dit och åt! Sen när jag var på väg hem var jag inte på bra humör alls! Vid den tidpunkten var Brorsan o H på väg upp till Uppsala för o hämta bil och Tessan!

Kom hem, betalade lite räkningar och fick sen ett mindre psykbryt på att katten skulle in under matskålen, trots att jag visade två gånger att det inte fanns något där! Tröttnade och hällde över maten i en skål, tre minuter senare hade jag kattmat över hela golvet! Då klädde jag på mig och gick hemifrån!

Gick till mamma, har valt ut lite grejer som hon ändå ska kasta när hon flyttar, som jag vill ha! Fortfarande på superdåligt humör! Blev lite bättre efter någon timme!

Vid 9-snåret trampade jag över till Dessan o satt o snacka med henne i ett par timmar innan jag vandrade hemåt, på betydligt bättre humör! :) Skönt!

Hoppas bara att inte humöret är i botten imorgon också! Orkar inte riktigt med det!

Och förresten, nää, bilen ville inte börja rulla efter att H hade slagit till bromsen med slägga, så de fick dra hem den på släp! Pratade med brorsan för en liten stund sen! Då var de i Sköldinge! Så de är snart hemma! Skönt för dom!

Nää, jag ska gå o sova nu! Ska till sjukgymnasten imorgon, sen blir det plugg med Larsson och därefter träning! Kanske även en klippning av Mari, men det är inte spikat än, så får se! Det visar sig! Och sist men inte minst ska det kollas på handboll! Ska inte missa en enda match till under det här mästerskapet som Sverige spelar! Så det så! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback