Helgen

Fredagen bestod av praktik, fick sluta lite tidigare än vad som var tänkt... Hade slutbedömning också, gick nästan bättre än jag trodde det skulle göra... =) Direkt när jag hade slutat gick jag till mamma och fick mat där... Kom hem vid 7 snåret, då blev det tv och mys med katten...

Igår var det cup, som vi anordnade själva... Så det var uppgång vid 7 för att vara i Valla klockan 8... Första matchen spelades mot Gropptorp, en match som slutade med vinst till dom... Nästa match var mot TeamRosa, där låg vi under med 2-0 men vände och vann med 3-2... Jag gjorde ett mål, konstig känsla, men roligt! =) Tredje matchen var mot TNIS, den vann vi med 5-1... Gjorde faktiskt ett mål till mot dom, på utkast! Stackars målvakt, hon nådde inte riktigt upp på studsen... Första målet var ett skott från halva plan, tunnel, lite synd om den målvakten med... Nästa match spelades mot Floda, spelade verkligen inte som vi borde ha gjort... Spelade inte dåligt, men definitivt inte bra heller... Fick inte till vårat eget spel... Matchen slutade 2-2...

Efter dom matcherna blev det en nervös väntan på och se om vi gick till final eller inte, det var bara Gropptorp som var klara... Men final blev det... Så nu var det revansch som gällde från morgonen... Efter lite tur vann vi finalen med 1-0... Kändes himla bra! Laget gjorde en kanonbra insats sett över hela dagen! Vi hade så mycket folk med oss att vi hade två hela lag, så det blev bara jag som spelade alla matcher... Kändes bra, även fast stukningen i fingret gjorde sig påmind hela dagen... Men det kunde jag leva med! Skönt att det bara var fingret och inte ryggen, för då hade det inte gått...

På kvällen blev det lugnt, kollade på tv och myste med katten, väldigt skönt... Kroppen värkte rätt bra... En stund var det fundering på en eventuell utgång, men den tanken slogs ur huvudet efter en stund... gick och la mig tidigt och sov rätt länge i morse... så känner mig rätt utvilad, iaf idag! =P

Idag har jag tagit det rätt lugnt... Myst en massa med katten, som har varit mysig hela helgen, och kollat på skidor, hockey och handboll... Och pluggat en del också... Så har inte bara varit onyttig! Har även kollat på kryssningar, och pratat med F, I och väntar på svar från L, hoppas alla kan det datum som det gäller... Vore kanonkul och partaja med dom brudarna! =) Ska ringa och höra efter med priser och vad som verkligen gäller imorgon har jag tänkt...

Ska höra efter med skidor också, det är bara 2½ vecka kvar tills vi åker, så det börjar dra ihop sig... Måste plugga också, det är två veckor kvar till en hemtenta ska vara klar och tills vi har läkemedelstentan också... Samt tills seminarie 3 ska va klart... Så jag vet vad jag ska göra dom här dagarna tills praktiken börjar på onsdag!

Den där rackarns våren som verkade vara på ingång förra veckan har försvunnit, snön faller utanför fönstret... Sakta men säkert faller den, så det är mer som regn, blir bara blött överallt...

Ska kolla klart på handbollen nu och sen plugga lite till innan jag lägger ner det för dagen...

Ha en bra söndagskväll!
Hejp

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Men Frida, vad är det jag läser... 2-2 mot floda ;) Fick lite glädje tårar i ögat nu ju, gammla laget finns fortfarande alltså?? haha :)

Stå i med pluggandet bara tjejen :) Snart får du din välförtjänta semester till underbara vinterland :) Ta hand om dig.. P&K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback