Stresspåslag

Det märks att jag är stressad! Jag har skrivit det förut! Men idag har det verkligen inte varit en bra dag! Stressen har synts i allt jag gjort, iaf om jag får säga det själv...

Enda gången jag har varit riktigt lugn idag har varit när jag har varit hos en patient som är palliativ! Då har jag lämnat allt annat utanför rummet! Skönt att se att man faktiskt kan göra det! Att man iaf har någon form av hantering på det hela!! Men i allt annat som varit den här dagen har stressen lyst igenom! Har varit småtjurig precis hela dagen, ända sen jag gick upp!

När jag kom hem från praktiken var jag nära på att bryta ihop helt o gå o lägga mig! Men lyckades ta mig över det genom att inte ens sätta mig ner! Jag satte igång med diskning och matlagning direkt! För så pass bra känner jag mig själv att sätter jag mig ner så tar det minT en timme innan jag gör något vettigt!

Men frågan är bara hur känslig man får vara?! På vilken nivå man ska lägga reaktioner och tankar på! Jag ville ha sällskap ikväll, men tror det var bra att jag blev ensam! Tror ändå att det är vad jag behöver, även om huvudet snurrar som bara den då!

Men, man tjänar inget på att skjuta upp tankar och funderingar till sen! Bättre att ta dom direkt! Hur som helst så ska jag sova nu! Praktik imorgon, tenta i övermorgon! Måtte jag ha bättre koll nu än sist! Annars kan jag garantera ett sammanbrott! Men, det ska jag inte få, för jag ska klara skiten!

Sov gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback