Söndag

Har haft en bra helg! Om man bortser från att bilen gick sönder i fredags!

Bestämde tidigare i veckan att jag kanske skulle ta en sväng ner till mamma o Aniko i Jönköping, först tänkte jag åka på torsdagen, men valde sen att åka på fredagen!

När jag inte alls hade långt kvar tills jag var framme där jag skulle möta mamma så small det till i bilen och den tvärdog! Så fick vackert ringa mamma o säga att den hade gått sönder! Så hon fick köpa bogserlina och åka o möta mig, problemet med motorväg är att man inte kan vända var som helst, så hon fick åka upp till Gränna innan hon kunde vända! Så fick vänta i en halvtimme innan hon kom! Liite läskigt sådär att befinna sig mitt på motorvägen och knappt ha någonstans att ta vägen!

Efter många om och men hade vi bogserat in bilen till Jönköping till en verkstad! Bogserlinan gick av fyra gånger på den vägen och vi var lagom irriterade! Sprängade huvudvärk fick vi med på köpet!

Sen åkte vi iaf till centrum i Huskvarna och strosade i lite affärer i väntan på att Aniko skulle sluta! Sen åkte vi hem, och då insåg Aniko att hon va tvungen att åka till MediaMarkt så hon och jag for iväg! Hittade en tv som var 103" och som kostade 699 900! Vi tänkte att vi skulle köpa den! :) Men först måste dom flytta till en större bostad! :P Kom hem igen efter 1½ timme, vi som bara skulle byta gaspatron till Sodastreamern! :P Så kan det gå! ;) På tal om sodastream så hade hon den coolaste jag har sett! En röd vattenpost (Brandpost?)! Sån skulle jag vilja ha! ;) Typ alla hennes prylar i köket var från OBH Nordicas Chilli serie, bara älskar dom! :) Så snyggt röda! :)

Käkade och kollade på film innan det var sovdags! Igår tog vi en lugn förmiddag där tiden gick alldeles för fort, sen for vi iväg till A6 och gick i affärer, självklart hade dom utförsäljning på golfklubben så vi åkte dit och kollade först innan det vart en sväng i lite andra affärer innan vi var tvugna att åka hemåt!

Dom hade planerat att åka hem idag, men eftersom jag skulle bort igår så fick dom ändra sina planer och åka hem dom med igår! Snällt av dom att göra det för min skull!

Kom hem ungefär halv 8 igårkväll, så var bara att snabba på och göra sig klar för att sedan tillsammans med Carro, strutta över till Dessan där Alec, Hanna, Anna o Mallan var! Det blev inte helt oväntat en trevlig kväll som slutade med UTGÅNG! Tro det eller ej! ;)

Idag har det varit lugna gatan här! Gjorde en ansats till att städa, men tog bara hand om tvätten innan jag gav upp! :P Sitter o tittar på lite fotboll i brist på annat... Catana-Fiorentina! 0-0 efter 34 min...

Nää! Ha en superbra vecka! :)
Får se när jag orkar skriva igen! ;)

Om en vecka, på måndagen alltså, börjar vi med våran C-uppsats! Sjukt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback